Frank Cho och Elf Quest!

Måste bara deklarera min kärlek till hans serier!
Vet inte varför, man jag föll pladask när hans serie 'Liberty Meadows' kom till Sverige! Först som 'Livet Leker' och sedan som 'Reservatet'. I Larson! och Ernie, om jag inte minns fel! Men jag tycker att de bara ger ut gamla repriser i sverige just nu, mycket irriterande. Köper originalen istället, mycket bättre.
Gillar man Frank Cho så är ju hans kortare serie 'Shanna' att rekomendera! Jag gillade den verkligen, men så är jag ju också en riktigt nörd i bland!

När jag var hemma hos mina föräldrar under påsken så läste jag också lite Elf Quest. Jag hade glömt hur bra Wendy & Richard Pini faktiskt är! Helt betagen igen och bestämt mig för att gå igenom vilka jag har ordentliget och se vad det är som saknas. Och skaffa dessa! Favoriten är ändå dock de första albumen, när Skarpegg/Cutter och Leetha träffas! Såå bra!

Det var ett tag sedan jag ägnade mig åt mitt serieintresse ordentligt, det känns skönt att ha blåst liv i det igen! Märker att jag har saknat det! Men det har varit ganska så mycket under sen i typ september och då tappar jag fokusen ibland.

Okej, jag vet att jag är en insnöad nörd i blend, men det är fruktansvärt skönt att med jämna mellan rum bara...snöa in! Speciellt när man egentligen har mycket att göra!



Kommentarer
Postat av: Fia

Jag älskar också att läsa serier. Har upptäckt att jag slappnar av när jag gör det. Man behöver inte följa handlingen på samma sätt som i en bok. På mitt nattudsbord ligger det alltid en Kalle Anka-pocket. I badrummet ligger det alltid en bunt med Larson och Ernie... serier är bra kort och gott... =)

2006-04-23 @ 22:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0