Peter Antoine, fotbolls-VM och tyska bordeller

Peter Antoine intervjuvades i dagens Expressen. Han har ju lite kontroversialla åsikter...

Hur kan man säga att prostituerade är lyckliga?
Att bordeller avhjälper samhället från våldtäkter?
Att blyga killar som inte får sex istället våldtar?

Det är ju ungefär som att påstå att sex är en mänsklig rättighet och att fri tillgång till hål borde lagstadgas. Jag tror jag mår illa. Och det äckligaste är alla de människor som sitter och skriver inlägg på Expressens hemsida och håller med honom. Jag tror jag måste spy.

JämOs förslag väckte debatt, vilket var hela grejen med förslaget. Det var jäkligt bra, alla får säga sin sak. Alla har rätt till det. Men jag tror jag måste kräkas när det lyfts på stenar lite runt omkring i landet och det osmakliga som ligger därunder krälar fram.

Om jag får vara helt krass, hur stor är egentligen Sveriges chans att de kommer att ta medalj? Ärligt? Egentligen? Vore det inte bättre om de skapade ett inlägg i debatten? Och gjorde lite verkigen nytta? Det händer ju inte så ofta...

Samtidigt så kan jag tillägga att jag kommer också att sitta framför TV:n i sommar och be till Gud att Henke Larsson skall springa som en gasell och att Zlatan skall få till det prfekta målet. Men det är min personliga njutning. Och den kan isidosättas om det skulle göra någon skillnad, vilket det förmodligen skulle, för alla dem som tvingas sälja sex till halvgalna turister.

Men hittar landslaget en bättre lösning så är jag på, jag försöker att inte vara den som är den...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0