Pridefestival i Åke Greens Borgholm!

Jag följde debatten och rättegångarna mot Åke Green och hans homofobiska predikan med stort intresse när det begav sig. Jag blev mycket besviken när han friades, hans åsikter gör mig illamående! Det här med att predika det kristna budskapen som faktiskt handlar om ömsesidig respekt människor emellan och samtidigt fördömma andra människor i sådana ordalag... Blä!  Åke Greens  totalt omedvetna uppfattning om hur hans åsikter och uttalnden påverkar samhället i sig stör mig ännu mer. Jag finner att det är något sjukt i det här med att vara såpass intresserade av vad andra, vuxna människor gör i sina sovrum, att man dömmer ut dem som individer totalt. Vad hände med toleransen och respekten? Åt fanders, tydligen.

Men i dag blev jag faktiskt riktigt glad. RFSL planerar att anordna en Pridefestival i Borgholm under sommaren 2007! Det är bara så härligt! Jag måste försöka vara ledig då, för det vill jag verkligen se! Och delta i! Dessutom försöka få alla jag känner att åka med mig ner till Borgholm för att stödja den! ...okej, kanske inte riktigt, men uppmärksamma den i alla fall, när den går av stapeln.

Det roligaste i hela situationen är ändå att samtidigt, till samma helg, så planeras även ett stort, kristet möte. Åke Green och hans annhängare skall väl agera motvikt, antar jag. Det låter som om det kommer att bli en mycket intressant sommar i Borgholm nästa år, i alla fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0