ÄNTLIGEN! Pinochet har dött!

Augusto Pinochet är död! För att citera en (ö)känd journalist!

Det lär vara kaos i Santiago just nu, rapporterar Aftonbladet. Motståndare och anhängare till Pinochet har drabbat samman. Jag känner mig lite beklämd, att han fortfarande, trots alla sina brott, har anhängare som dyrkar honom så fanatiskt. Inte förvånad dock, eftersom Hitler fortfarande har anhängare, trots alla sina brott och all den tid som förflutit. Människor är underliga, men Strindberg hade rätt, det är synd om dem......

...men en vän till mig och jag har diskuterat det där om åtalet mot Pinochet. Min vän hävdar att eftersom Pinochet lämnade makten frivilligt så borde man inte att ha försökt åtala honom för hans brott mot mänskligheten, eftersom om vi börjar att dömma sådana som lämnar makten frivilligt så kommer inget annan är döden få diktatorer att släppa makten och då hade Pinochet suttit  fram till nu. Det hade inte gjort någon speciellt glad.

Jag vet inte riktigt, det argumentet måste jag få fundera lite över....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0