Bara en kassörska?

I dag har jag fattat beslutet om att jag i framtiden kommer att lägga betydligt mer vikt vid hur människor behandlar 'de osynliga'. Som den som sitter i kassan, den som serverar ens mat eller den som står i butik.

Den här sommaren gör jag nämligen alla tre sakerna och ajg har kommit fram till att en del människor faktiskt är vidriga. Fullständigt vidriga. Visst finns det många som är trevliga också, okej, till och med en majoritet kan anses vara det (mer eller mindre). Men de som inte är det... De som blir kolsvarta i ögonen varje gång man tar upp något i arbetsplatsens policy som inte passar dem. Eller som snäser när man inte är tillräckligt snabb. Eller när man inte förstår vad de menar. Eller som bara helt oprovocerat dömmer ut en som en fullständig idiot på grund av det ställe som man jobbar på. Jag blir så trött. Men samtidigt är jag tacksam. Så jävla tacksam över att jag slipper ha alla de otrevliga människorna ipå mig alltför länge, och så sänder jag en tanke till de stackare som måste träffa den otrevliga personen varje dag, bo, jobba eller leva ihop med. Det slipper jag. Som kassörska är jag lyckligt lottad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0