It's alive!

Bloggen lever, länge leve bloggen! ...men halvdöd har den varit en stund nu, faktiskt. Jag ha jobbat och gnott som en bäver senaste veckan och högsäsongen har inte ens börjat ännu! När jag jobbar som mest är det både morgon och kvällspass som gäller, och i månadsskiftet juli/augusti räknar jag med att gå på knäna och har mycket nära till tårarna. Fast så farligt brukar det inte bli, jag brukar hålla modet uppe ganska så mycket, faktiskt, det brukar jag lyckas med. Men jag undrar hur jag skall hinna med bloggandet...

Men jag jobbade natt i helgen och det blev en stökig tillställning, slagsmål, fylla och påtända människor som bara gjorde mig nervös. De är så fruktansvärt oberäkneliga och med mina 1,67 så känner jag mig inte alltid så styv i korken. Jag har väld aldrig känt mig riktigt hotad, men jag kan ju onekligen känna mig besvärad ibland. Det påverkar balansen, det gör det. Så när jag kommer hem vid halv fem på morgonen så är dt lite svårt att sova. Jag låg och läste till sju och var helt slut på jobbet dagen efter! Har läst en massa Agatha Christie på sista tiden, men senaste boken (som avslutades för några timmar sedan) var Camilla Läckbergs 'Stenhuggaren'. jag var helt fast! Det var den som fick mig att ligga vaken till sju på morgonen. Jag vill också ha lite fungerande fantasi....

Men i dag har jag i alla fall varit ledig, och det har varit heeelt underbart! Badat, solat, shoppat (lite smycken från Pilgrim och en ny Fred Perry-väska fick följa med mig hem!! Jiippiiii! Har ajg nämnt att jag nyligen fått lön?) samt ätit middag med mina föräldrar! En hääärlig dag! Men nu, nu är det dags att sätta mig med några restuppgifter från i våras. Vill verkligen inte, men jag är så illa tvungen. Fick ju välja, antingen tillbringa dagen ute i solen eller inne vid datorn , eller offra kvällen. Jag ville få lite färg, så jag offrade kvällen. Inget särskilt inplanerat i alla fall, så det känns nästan okej. Men bara nästan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0