Glad Midsommar!

Midsommarafton!
Jag skall fira med familjen under dagen, men frukost, fika och en rejäl, sen lunch. Sedan jobbar jag i kväll. Tråkigt, kanske många tycker, och visst, fram till en viss tid så är det tråkigt, alla kompisar drar ut och har kanonkul, men sedan så är det liksom helt okej! Speciellt när man har sett allt slagsmål, all fylla som gått överstyr, allt bråk... Nu låter jag nog som världens torrboll, men jag tycker att jag har ändå möjlighet att festa en hel del under resten av året, Midsommar har alltid varit en familjehögtid för mig. Och jag firar med familjen under dagen, så det känns rätt så lungt ändå.

Dessutom är det ganska så bra stämning i personalen under kvällen, vi brukar ha rätt så kul ihop, även om jag erkänner att vi är fruktansvärt trötta framåt sex-snåret, då man städar det allra sista. För att det skall vara frächt till Midsommardagen, då samma procedur upprepar igen. Och jag jobbar då igen. Men det känns okej det med, tjänar rätt så bra med pengar, vilket jag behöver.

De gånger som jag har varit ledig på Midsommar, så har alla de där höga förväntningarna som alla byggt upp under kvällen inte riktigt infriats, något i sällskapet har blivit för full, någon har slagits och någon är rent allmänt otrevlig. Dessutom så regnade det. Det slår aldrig fel med min ledighet. Så när vi kom fram till utestället, så var min frisyr förstörd, mitt smink rann och jag var blöt inpå bara skinnet. Och den första som jag springer på är en tjej som jag verkligen inte gillar. Jag nyktrade till jäkligt fort då, och inget hjälpte mot det. Ja, jag är en torrboll, men med de erfarenheterna så festar jag - i alla fall för tillfället - hellre en vanlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0