Hur firar man Nationaldag?

Kom faktiskt på att jag inte riktigt vet hur det borde firas, utan jag är fortfarande fast i frågan OM den borde firas överhuvudtaget... Förmodligen beror det på att ingen i min närhet någonsin har uppmärksammat Nationaldagen, utom möjligtvis någon gång i skolan, på låg- eller mellanstadiet. Och den röda dagen togs ju från Pingsthelgen, och den har i alla fall inte jag firat tidigare. Så jag vet inte riktigt hur man 'borde' göra.

I Norge och USA så firas det ju med fyrverkerier och dylikt. Rejält, med andra ord. Det skulle onekligen kännas lite falskt om de traditionerna hux flux importerades hit. Men något kankse man borde hitta på...? Eller så skall jag göra tradition av det som jag gör i dag - städar och tvättar. De behövdes verkligen och det kanske jag borde traditionalisera...?



Kommentarer
Postat av: Gemene man

Lysande idé! Kan man inte göra det lite mer allmänt, byta ut beteckningen "nationaldagen" mot "stora städaredagen" eller något liknande? För det behöver vi nog lite till mans. Själv har jag firat dagen på samma vis...

2006-06-06 @ 16:26:54
URL: http://gemeneman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0