Lat!

Jag börjar inte att jobba förens tidigt kväll i dag, så egentligen skulle jag ha hunnit med en rad viktiga saker. Faktiskt. Som att ta mig ut och springa en längre runda, istället för den minirunda jag nu fjantar med. Eller skriva färdig en restuppgift. Eller korrekturläsa min uppsats. Eller skriva klart en ansökan till ett intressant företag som jag gått och ruvat på.

Men det har jag inte gjort. Alls. Jag har sovit alldeles för länge. Jag har legat och läst klart 'Slutet blir döden' av Agatha Christie. Den var så bra att jag inte kunde slita mig, så jag var tvungen att läsa ut den. Älskar Agatha!! Funderar på att börja på Minette Walters 'Eldstungor' innan jag går till jobbet....

Funderar även på att öppna den stora påsen med Polly som ligger i ett av köksskåpen. Bara för att förgylla den lata eftermiddagen, och för att spä på min ångest över all tjafsig mat som jag har ätit de senaste dagarna. Filé Oscar, pizza, mjukglass, kladdkaka (jag har en kompis som gör en som är to kill for!) och chokladkaka kan räknas upp på listan. Bland annat.... Men,men...

Skall och klippa mig i morgon - det skall bli ett äventyr! Har aldrig varit hos en här salongen tidigare, har bara fått den rekomenderad. Den är dyr, så jag hoppas verkligen att det är värt det. Men jag kommer nog att chocka dens tackars tjejen som skall klippa mig! Jag ser verkligen hemsk ut i håret, slitet, burrigt och tuffsigt är det just nu! Sover med huvudet hårt inkört i kudden, vilket har resulterat i att en stor del av hårt på sidorna onekligen ser...tja, hemskt ut, helt enkelt. Hoppas att hon kan göra underverk!

...jag ska kanske göra en byteshandel med mig själv? Om jag får äta Pollyn så måste jag arbeta lite? Kanske det skulle hjälpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0