Laila Freivalds

Jag måste säga att jag blev lättad när jag läste i dagens tidningar att Laila Freivalds har avgått. Mycket lättad. Mer styvnackad och svårhanterlig politiker får man leta efter. Vissa saker verkade hon helt enkelt inte koppla. Som att man blir idiotförklarad av svenska folket om man inte är ödmjuk. Även om man är övertygad om att man själv har rätt så bör man faktiskt ha insikten när det är andra saker som krävs av ens agernade. Som en ursäkt efter Tsunami-katastrofen. Folk hade slutat begära henne huvud på ett fat (bildligt) om hon bara gått ut med en ursäkt, istället för att fortsatt med 'den enskilde individens och resebolagens ansvar'. Hon kunde ha gjort det, skapat lite lugn och ro, ökat sin egen trovärdighet och slagit på en sandsäck i källaren, precis som alla vi andra gör för att få ut våra aggressioner. Men det gjorde hon inte, så tyvärr blev hon slagpåse. Samtidigt så är det väldigt tråkigt, sättet som det skedde på. Det kunde ju ha blivit ett värdigare avslut.

Personligen måste jag erkänna att jag är lättad. Nu är det bara Barbro Holmberg kvar som jag har svårt för. Mycket svårt för. Men man kan ju inte få allt på en och samma gång. Någon måtta får det vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0