Aggressiv och stressad.

Det jag tycker är allra värst med att vara stressad är att jag inte har tålamod med kanppt något alls. Speciellt inte med min familj och vänner när jag tycker att de uppför sig ologiskt. Det kan räcka med ett alldeles för långt meddelande på telefonsvararen (men så har jag faktiskt kompisar som ringer och beskriver hela sin dag på svararen, istället för att bara kunna säga 'hej, jag behöver prata, ring mig!') för att jag skall lägga i högsta stressväxeln och blir...irriterad. Mycket irriterad. Den som brukar råka värst ut är min pojkvän, av någon anledning.

Ett mycket bra - och vanligt - exempel är när jag behöver få något fixat som ligger inom hans specialkunskaper och som jag själv inte vet hur man gör. Vet inte han heller hur man gör så pyser genast missnöjet ut ur öronen på mig. Inte så mycket för att han inte kan, utan för att det komplicerar hela situationen för mig, det kommer ju ta mycket längre tid och eventuellt måste jag kalla in någon annan. Blää. Inte ens hans fel, men det går som sagt ut över honom. Usch, vilken hemsk människa jag är.

Just nu är jag väldigt stressad och på så sätt en ganska så agressiv figur, vilket inte direkt bidrar till att han vill tillbringa tid i min närhet. Jag får väl se till att gottgöra honom ordentligt när allt är över och ajg återgår till mitt vanliga, mindre aggressiva, jag. Kan någon tipsa om vart man köper en Playboybunny-kostym?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0