Att stanna upp och fastna...

Ja, jag går upp tidigt, skyndar mig för att ta mig till frukostbordet tidigare, så att jag kommer i väg till skolan tidigare, så att hela dagen går i tid. Det är vid frukostbordet det händer. Jag fastnar! Så djävulusiskt ordentligt! Satt där en timme i dag! En TIMME! Jag som brukar vara så stressad på morgonen att furkosten reduceras till en knäckebrödsskiva i handen när jag springer till bussen. På helgerna är det självklart annorlunda, då har jag ju tid att sitta hela förmiddagen om jag vill och det brukar jag vilja! Men på vardagarna...

Men jag älskar att äta frukost lääänge, läsa DN ordentligt, äta i lugn och ro, bara sitta still...Men just nu kommer jag ju alltid försent! Det slår inte fel! Ta sig i kragen och gå ut i köket en halvtimme tidigare (som jag gjorde i dag), men jag kommer i alla fall inte därifrån förens...ja, nyss. Det stressar mig, men samtidigt är det väl bra att bara kunna sitta och njuta av livet en stund...?

Och bli förbannad över det Jag läser i DN, om världen som är förjävlig och att det faktiskt är en hemsk plats att bo på...men det hinns inte med just nu, nu måste jag sparka i gång mitt hektiska schema!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0