Film-Söndag.

Det bästa jag vet på just söndags kvällar är att köpa en stor påse godis och bädda ner mig framför lämplig SöndagsBioFilm  på TV. Den behöver inte ens vara lämplig, eller ens tänkvärd eller bra, bara den tilltalar på något sätt. Gärna en tjafsig romkom (men jag har mina gränser, vid 'Min bästa väns bröllop' går den definitivt. Jag HATAR den!) eller en fullmatad action (Die Hard, Rocky, Rambo el. dyl.), alternativt något som möjligtvis kan ses som snäppet mer sofistikerat (Alien, Blade, X-men, Independence Day etc.).

Men väldigt sällan orkar jag se något som är riktigt utmanande, för på söndagar orkar jag oftast inte sådant. Helst inte något alls på söndagar. Då behöver jag bara en lite avslappnande energi-kick inför den kommande veckan, något lagom halvtaskigt (men inte usel, det tål jag inte...) som hjärnan inte behöver anstränga sig nämnvärt för att snappa upp.

För att ta mig tid att se filmer som verkligen engagerar så har jag startat en privat filmklubb med en kompis. Vi ser enbart filmer som vi kanske vanligtvis inte orkar med, som man tänker, 'Gud, det där låter verkligen spännande!' men sedan blir det liksom aldrig av. Så där lite lagom pretto.  Senast såg vi The Magdalen Sisters. Den var hemsk. Jag fick göra en kraftansträngning för att inte bryta ihop och stortjuta totalt. Även det har sin charm ibland, särskilt när man är väl förberedd. Är redan på jakt efter vilken film som skall betraktas under nästa träff, har lite svårt att bestämma mig.

Till det i-landsproblem som brukar råda på söndagarna; jag måste oftast egentligen plugga då. Och inte kolla film och snaska godis. Så även i kväll. Jag måste verkligen plugga. OCH komma i säng i tid, eftersom jag både skall springa i morgonbitti samt har relativt tidigt förmiddagsmöte.

Men egentligen vill jag bara ha en enorm påse smågodis och en lagom film. Tyvärr så vet jag ju hur det brukar sluta...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0