GoGoGo Caroooola!

I kväll är det dags, upp till bevis! Schlagernörd som jag har blivit så så har jag fixat ihop en Schlagerlista som rullar på datorn och snart kommer det över några kompisar för att kolla Eurovision Song Contest här hemma. Nära till telefonen (för att eventuellt rösta på Lordi...) och med grönsaksdipp, choklad och kakor så blir det en helkväll. Spännande! Även om jag ändå tycker att det alltid är fel att ta ut segern i förskott. Alla tidningar som skriver att Carola självklart komemr att vinna och är Klart Bäst gör mig nervös. Hybris är alltid farligt, inte alls bra.

Har hört att Carola dessutom har ont i halsen, vilket är dagens snackis, har jag märkt. De flesta som jag känner som egentligen inte gillar Carola har drabbats av 'GoGoGo Caroooola'-känsla och dyrkar marken där hon trippar samt disukrterar om kortisonen kommer ordna upp henns röst. Oroliga som fasiken, hela bunten!

Jag, som har hållit hårt på Lordi hittills börjar vackla...Jag menar, jag kommer nog att ringa och rösta på dem, men...klart att man vill att det skall gå bäst för 'oss'. För hennes, menar jag naturligtvis.

Vet att det samtidigt pågår en djävulusiskt spännande Semifinal i hockey, Sverige-Canada. Den får ingen uppmärksamhet alls utav mig, ESC har slagit ut det lilla hockeyintresse som jag har. Vanligtvis brukar jag sitta framför TV:n vid de viktigaste matcherna och ropa efter blooood och utslagna tänder. Aggressivt. Nu går det helt bort. Kan inte vara på två ställen samtidigt. Även om det nog skulle funka att låna grannens TV....

Jaja, nu är det bara att hålla tummarna för Carola.
Och kanske be en liten bön....


Kommentarer
Postat av: Camilla

hästar e underliga djur...hon e ju så himla klok denna...blev så irriterad idag...suck!!

2006-05-20 @ 21:00:15
URL: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0