Kontrollfreak! Light?

Var så trött i morse att jag knappt kom upp ur i sängen och lyckades i vanlig ordning komma för sent till mötet med tjejen som jag skulle plugga ihop med. Jag är ju pinsam! Men hon tyckte ändå att det var rätt okej, tror jag, för då kunde jag inte säga något när hon meddelade att hon var tvungen att gå en timme tidigare än vad vi hade avtalat från början. Gjorde mig inte ett dugg, jag knaprar koffeintabletter varje eftermiddag just nu för att inte somna i från allt pluggande... Så det var nästan en lättnad!

Något som stör mig oerhört är min absoluta frånvaro av tekniska talanger. Har ju kopplat upp mig mot Bloggtoppen för att se hur min blogg ligger till i Sveriges stora bloggröra. Eftersom jag inte kan ändra i designen av min blogg hur som helst (vilket kanske är bra, jag är inte så kunnig, vem vet hur det skulle kunna sluta...) och få på så sätt publicera Bloggtoppens logga med jämna mellanrum för att hålla koll på mina eventuella besökare. Den måste alltid ligga på förstasidan. Det här hade jag glömt bort totalt, vilket resulterade i att de senaste dagarnas besökare inte har registrerats alls. Tråkigt, eftersom jag har haft fler än vanligt, vilket inte alls kommit in i statistiken. egentligen spelar det ju ingen rolla alls, men jag är en sådan människa som stör mig på saker som jag missar och glömmer. Något enormt, faktiskt. Till och med när det egentligen inte spelar någon större roll.

 Förmodligen hör den egenskapen till min kontrollfreaks-del, som på vissa områden är extremt välutvecklad. Jag försöker hålla käften om det i många sammanhang, för det är nog en del av mig som skulle uppfattas som...knäppt, kanske är ett bra ord... Lite smart måste man ju ändå vara, och rensa lite i sitt system när man umgås med omvrälden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0