Varför säger det 'ping' i min hälsena?

När jag är ute och springer och kommer till en mindre uppförsbacke så känner jag att det liksom ilar till i hela hälsenan. Det är bara i det ena benet, i det andra känns allt bra. Dessutom så kommer det en ännu mer markerad känsla precis vid senans fäste vid foten. Jag har svårt att beskriva det mer än som ett 'ping'. Det liksom trycker till, underfär som om någon hade slagit till precis där, snabbt. För oftast så går det över direkt. Men det är en väldigt obehaglig känsla och dessutom tillsammans med ilningarna i hela hälsenan så kommer allt jag någonsin har hört om avslitna hälsenor fram! Det skall ju gå så himla fort så att man knappt hinner reagera...

Funderar på om det kan har något med stela muskler att göra... Fick massage på vaderna här om dagen, och dagen efter så kändes det inte alls - inga ilningar och inget 'ping'. Men jag som brukar försöka strecha ordentligt, det måste nästan vara något som jag gör fel. Jag tränar ju inte yoga längre, kan det vara så att senorna stelnat till...? Önskar verkligen att jag kunde mer om sådana här saker, för jag oroar mig mer och mer och tillslut ås ligger jag väl i spåret något dag och kan inte resa mig....

Kommentarer
Postat av: Jess

tjena! :) Tack för din inlägg! Skoj! och jag önskar dig lycka till och berätta gärna sen hur det gått! Mvh Jess

2006-05-17 @ 10:05:16
URL: http://lillarose.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0