En date med Mr Bond

Jag har varit ett stoooort James Bond fan sen jag var i tioårsåldern. Då fick jag för första gången sitta med och titta på James Bond-filmer med min pappa. Min mamma tyckte att det var hemskt med 'en massa våld och elände', men eftersom vi mest kollade på de gamla klassikerna så var de ju inte speciellt blodiga eller fyllda med tjusigt, effektfullt våld så gav hon med sig till slut. Mina favoriter var särskilt Dr. No, Thunderball, Goldfinger, Octopussy, Live and let die och...tja...det blev nog ganska så många faktiskt, och när jag tänker efter så kan jag på rak arm inte nämna någon film som jag faktiskt inte gillat alls... Men jag har faktiskt inte sett alla som gjorts på senare tid. De är bra, precis som alla Bond-filmer, men....men inte James Bond-bra, utan mer som vanliga, klassiska actionfilmer.  Även om jag faktiskt gillade Die Another Day! Visserligen gillar jag klassiska actionfilmer också, men... Ja, det har bara inte blivit av att jag sett alla som gjorts med Pierce Brosnan och Timothy Dalton, men de jag har sett har jag inte ogillat alls, det är inte det, det är bara inte samma sak längre...  Fast, samtidigt... Shit, nu är jag fast i ett cirkelresonemang!

Mr James Bond

Bild från Commander Bond


Min stora favorit genom åren är i alla fall Sean Connery, som är Den Första James Bond! Det är många som delar min åsikt,det vet jag, Karismatiska Sean lämnar få oberörda. Men till skillnad från många andra så tycker jag inte att det någonsin har funnits en dålig Bond! Jag tycker att George Lazenby blev utskälld helt i onödan - så dålig är han faktiskt inte alls!

Men som sagt, även om mitt intresse svalnat lite under de senaste åren så är det nu tillbaka med förnyad kraft! Daniel Craig har nämligen äntrat scenen som Bond - Jamed Bond! Rabalderna har varit stora, han har blivit utskälld för allt ifrån hans hårfärg till det faktum att han inte har körkort för att köra Mr. Bonds bilar... Och vem älskar inte en underdog? När sedan Casion Royale hade premiär och fick lysande kritik från väldigt många håll så har mitt intresse väckts rejält! De som jag har pratat mad som har sett det är entusiastiska och använder ord som 'nyskapande' om den.  Mitt intresse har ökat ännu mer! Så i kväll skall jag och min kille på bio, för att träffa Den Nya James Bond - och mina förväntningar är skyhöga!

Casion Royale

Bild från Sony Pictures

Bloggtoppen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0