Snöstorm!

Jag märkte inte ens när det började snöa - flingorna var så små och jag var så inne i det jag skriver (jag blir nog klar i tid, tror jag i alla fall...) så märkte det inte förens det blivit vitt på backen och det slutat snöa. Nu märker jag det däremot tydligt, för alldeles nyss började det blåsa riktigt ordentligt - så nu är luften full av små flingor. Kan knappt se huset snett mitt emot - de små snöflingorna blidar stora disiga moln som skymmer det mesta. Börjar frysa nästan bara jag tittar på det och får dessutom lite julkänslor. Det enda som saknas är glögg, pepparkakor, en lussekatt och lite julmusik. Julmusik har jag visserligen gott om på datorn, men det känns lite väl knäppt - det är faktiskt bara oktober nu! Det får vänta ett tag till! Men vackert är det. Och fryser gör jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0