Boreliusaffären

Det är faktiskt pinsamt, hela historien med Maria Borelius. Jag håller med Aftonbladets Lena Mellin, hon är en rökt räka för tillfället. Borelius hävdar till sitt försvar att hon och maken har delad ekonomi och det föll på hennes ansvar att betala för barnpassningen. Det gör mig inte bättre inställd till henne utan bara sämre. Det bevisar inte bara att hon köpt arbetskraft svart, utan även att hon är en pissigt dålig förhandlare.  Ett bättre avtal än så borde hon ha kunnat krama ur karln hon är gift med, annat annat är ett skämt. Och jag vill inte ha en minister som dels är kriminell, dels är en urusel förhandlare. Sådant skapar inte bra politik. Inte speciellt bra förtroende heller. Jag tycker att hon skall avgå bums, och hon får gärna ta med sig Cecilia Stegö-Chilò (kulturminister som vägrar betala för Public Service?!) och Tobias billström, för de är lika goda kålsupare de.... sjukt pinsamma, dessutom!

Tur att vår nya statsminister i alla fall har Carl Bildt, annars så skulle det vara rent sorgligt att se....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0