Funderingar kring Djävilen bär Prada

En sak har jag funderat lite över sedan biobesöket i går när jag såg 'Djävulen bär Prada'. Alltså, när Andy väl säger 'nej' till att ställa upp på allt som tillhör hennes jobb, då tyckte jag att hon som mest korkad i hela filmen. Där skulle jag har stannat kvar och fortsatt att springa kring ChefsDjävulen. För Andy har ju redan försakat allt som är viktigt för henne - familj, vänner, pojkvän. Inget finns ju riktigt kvar längre, varför skall hon då gå tillbaka till ett liv som redan är tomt på allt det viktiga? Hon har ju redan valt bort det så många gånger, varför inte hålla kvar vid det som hon har offrat allt för? Jag tänker som så att har man redan valt bort allt det andra för ett jobb, vad har man då när man väljer bort jobbet? Förutom sig själv och känsln av att man ahr gjort något jäkligt korkat? Visserligen är det kanske bäst att välja bort jobbet innan det väljer bort en själv, för i Andys branch verkar ju alla sitta jäkligt löst....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0