Orhan Pamuk

Jag erkänner - jag hade inte hört talas om honom tidigare. Jag är nog inte så litterär som jag vill inbilla mig! Men de utdrag som jag har hört på en rad olika ställen under dagen (massor av medier vill naturligtivs ha stycken ur hans texter upplästa i sina program) tilltalar mig. Jag gillar hans språk, det är mjukt och kurvigt, ungefär som en chokladpralin. Dessutom gillar jag hans politiska engagemang - det gör honom ännu mer tilltalande i mina ögon! det skall bli mycket intressant att höra hans pristal, tror att han har en rad vettiga saker att säga! Måste genast se till att skaffa en av hans böcker och läsa på lite - förhoppningsvis så kan jag få tag i 'Den vita Borgen', av beskrivningarna jag läst så tror jag att den kommer att tilltala mig!


...dessutom var Gert Fylking där! Ingen tillkännagivelse utan honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0