Regn och förkylningar!

När jag cyklade hem i går hamnade jag mitt i ett rejält regn - när ajg kom hem var ajg urbilden för uttrycket 'som en dränkt katt'. Det sippade om mig. Och i morse vaknade jag med ont i halsen. Hade tänkt inleda dagen med ett gympass, men valde istället att vända på mig och somna om. Känslan av att jag snart blir förkyld har dock inte släppt under dagen, känner ständigt något i halsen och funderar på att skippa simningen i morgon, det komemr förmodligen också bara göra mig värre...*suck* Älskar att bada ångbastu, men tyvärr så skulle det nog bara hjälpa för stunden just nu...

Till råga på allt så kom det en åskknall och regndropparna började falla när jag skulle cykla hem från skolan i dag. Jag svor och hojade på som fasiken, men jag hade tur, det kom bara lite droppar på mig innan jag kom hem. Men nu närmar sig ett kolsvart moln och jag räknar med att åskan snart är över mig, så det blir väl dags att logga ner och stänga av datorn... Himlen är blyertsgrå i horisonten så det är nog ett rejält oväder på g. Dags att koka en kopp te och mysa med en god bok ett tag...*myyyys*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0