Rushen till Julborden!

Jag har under de senaste dagarna lagt märke till att rushen till årets julbord har börjat. Annonserna om dignande julbort har rasat in i DN, det brukar ju vara ett tydligt teckan på att mitten av oktober är som vanliget. Men mycket har ajg inte tänkt på det - inte förens i morse, när min klockradio väckte mig med smäktande Lucia-sång. Jag älskar Lucia- och julsånger (är en riktig jul-o-holic, egentligen...) och trodde direkt att det var typ första december (obs! i dvalliknande tillstånd, vill jag påpeka!) och fick en iskall klump i magen när jag insåg att jag faktiskt inte börjat på min uppsats, vilken jag borde nästan vara klar med i början av december...

Sedan kon en jingel in och berättade att det var dags att boka julbord på Flustret. Jag insåg att det var mitten av oktober och jag inte ens har börjat med min uppsats. Det var inte lika stressande, så jag vände på mig och somnade om!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0