Book-o-holic!

Jag är ju helt knäpp på att köpa böcker. Visserligen vet jag om det, men det är ändå en last som jag faktiskt inte tycker är så himla farlig. Min pojkvän börjar däremot gruva sig för att hjälpa mig att flytta - han säger att han kommer att bryta ryggen flera gånger om. Vilket faktiskt kan vara fullt möjligt när man har så mycket böcker som jag har. Men jag älskar dem och ordspråket 'Ett hem utan böcker är som ett hus utan fönster' passar mig som handen i handsken, jag skulle vara naken i ett hem utan böcker. Fullständigt naken!

Så i dag när jag cyklade förbi en loppmarknad som skyltade med 'Pocket 5:-', så var det en naturlig drift som fick mig att stanna! Och som fick mig att leta! ...och som fick mig att köpa fem böcker, som nu ligger i min 'Olästa böcker'-hög. Det är nästan nio travar där just nu. Men jag kunde bara inte låta bli! Det gick bara inte...

Undra om det finns stödgrupper för Anonyma Bokshoppare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0