Flasha brösten!

När jag var i Köpenhamn för en massa år sedan så hade jag och en tjejkompis en argumentation om vakterna på Amalienborg. Skulle de reagera om jag slet upp blusen och visade brösten? eller, det var rättare sagt jag som filosoferade om det, hon tittade mest förfärad på mig och mummlade 'du får inte!'. Alltså, jag hade inte tänkt göra det, men tanken kittlar fortfarande lite. Vad skulle de egentligen göra? Gripa mig för förargelseväckande beteende?

Nu när vi åker till London över Nyår, jag och pojkvännen, så finns det ju ytterligare ett kungligt slott med en massa vakter som är kända för sina stenansikten. Undrar vad de skulle skulle göra om jag flashade brösten? Förmodligen gripa mig för förargelseväckande beteende... Dessutom så är det ju dec/jan då, det skulle bli apigt kallt att göra det då. Och pojkvännen skulle nog inte heller gilla det. Faktiskt inte alls, tror jag... Kanske inte heller jag själv, men det är något att fundera över...

För övrigt så såg min kompis ett inslag på brittisk TV om en bar som tidigare hade haft en massa problem men slagsmål och fylla. Sedan snyggade de upp baren och anställde tjejer som serverade toppless - den som bråkade eller tafsade åkte ut. Alla satt blick stilla och stirrade. Ingen hade lust att bråka längre. Effektivt sätt. Men vem i helvete vill jobba toppless?! Ständigt vara uttittad?!  Var är det för fel på det old fashion way - stora vakter och se till att servera mindre sprit? Jag skulle föredra att äga en bar som körde på det konceptet istället....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0