Krokodiljägaren nere för räkning!

Ni vet den där knäppskallen, Steve Irwin? Han som frivilligt brottas med krokodiler, ormar och Gud vet vad, och helst framför kameror. Han har gått ner för räkning, han mötte sin överman (eller 'överdjur'? Kanske 'överdet' är ett mer passande ord...) i form av en stingrocka!

Alltså, jag har aldrig varit något megafan av hans show och egentligen har jag mest tänkt att 'den där, han är ju inte riktigt redig...' Men jag har liksom ändå alltid tyckt att han har varit fascinerande, som ett exotiskt djur som visar upp sig för den beundrande publiken. Och jag har alltid tänkt att han förmodligen kommer att överleva alla oss andra, sitta som 95-åring på hemmet med baby-krokodil i famnen och flina tandlöst, veta att han om någon har sugit märgen ur livet och fångat dagen varje dag. Vi andra kommer att blekna i jämförelse. Och jag såg dessutom fram emot det, för någon som utmanar livet på det sättet är förmodligen loco och förtjänar lite tröst på ålderns höst då det är svårt att vara loco på det sättet...

Tror att jag skall hylla honom genom att gå och se 'Snakes on a plane'. Det är så nära som jag kommer att komma taskiga djur på jävligt länge!




Kommentarer
Postat av: malle

jag tycker det är så hemskt...= ( det gör fan ont att höra att han fick den utgången...

2006-09-05 @ 21:54:53
URL: http://brilliance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0