Ny regering!

Ser minsann ut som om vi har fått en ny regering, efter en mycket spännande valvaka! Funderade länge på om det skulle fastna i något slags 50-50-limbo, men efter några timmar så visade det sig att så inte var fallet. Grattis, Grattis! till nya regeringen!

Det skall dessutom bli mycket intressant att se hur höga (eller låga?) valdeltagarsiffrorna var. Jag hoppas på en rejäl ökning, det har börjat sjunka nedåt de senaste tio åren. Och något sådant vill jag inte vara med om! Det betackar jag mig för! Jag har nämligen vissa betänkligheter om att länder med mindre än 50% valdeltagande är att betrakta som riktigt demokratier.... Visserligen är det långt kvar tills dess, men en trend är trots allt en trend!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0