Harry Potter and the Deathly Hallows

JK Rowling har äntligen anslöjat titeln på den sista Harry Potter-boken som kommer ut 21 juli - ”Harry Potter and the Deathly Hallows”. Jag kan knappt bärga mig! Jag 'höll emot' Harry Potter-febern i flera år, tills jag till slut gav efter och läste de fyra (eller var det fem?) första på raken. Helt hysteriskt var det. Jo, det var nog fem som hade kommit ut då jag drabbades av febern (men jag är inte säker, minnet glider ihop som bara den...) - jag sträckläste nämligen riktigt tjocka "Harry Potter och Fenixordern" på en enda dag. Låg i sängen tills jag blev illamående av hunger, för jag ville inte lämna boken för en sekund.... Slutade inte förens jag var färdig, lååångt in på natten!

Jag har kompisar som har Harry Potter-maraton varje sommar när de har lite ledigt! Då sträckläser de alla böckerna och återupplivar ruset och magin! Vi kan alla bli lite nördiga ihop och bara snacka Harry Potter... En rad konspirationsteorier kommer då upp till ytan! Till exempel är jag är fortfarande övertygad om att Snape inte är allt igenom ond, att proffessor Dumbeldore och han hade en överenskommelse som komemr att överrasska oss alla! Lite av det kan nog bero på att Alan Rickman, en av mina stoooora favoriter, spelar Snape.... Eller att jag bara tycker otroligt synd om Snape i hans utanföskap....

AlanR
Alan Rickman och Alan Rickman som Severus Snape!

Snape


Innan jag läste böckerna så hade jag faktiskt varit på bio coh låtit mig slukas av filmernas magi. För det var faktiskt ren, skär magi! Lyckan var dessutom total när jag var i singapore förre hösten - och "Harry Potter and the Goblet of Fire" hade premiär där tre dagar innan den hade premiär i Europa!! Pure Happiness!

Alla de andra böckerna har jag läst först när de har kommit ut på svenska, men den här gången kommer jag inte att vänta en minut längre än jag måste! Jo, möjligtvis tills jag har några dagar ledigt i sträck, för jag kommer nog inte att vilja släppa den alls när jag väl har börjat läsa....

Harrypotter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0