Melodifestivalen börjar igen!

Sådärja, då drar Melodifestival-febern igång igen. I morgon, i Jönköping, drar det igång. För en sisådär sex-sju år sedan brydde jag mig inte alls om Melodifestivalen. Inte alls, det var bland det töntigaste jag kunde tänka mig! Men så där, när jag blev "vuxen" (om jag nu ens har blivit det, jag vet inte ännu....) så började jag tycka att det var kul. Riktigt kul till och med. De senaste två åren har varit lite av en feber, till och med. Förra året var värst. Nästan så att jag skämms! Och i morgon så drar karusellen igång igen.


Melodifestivalen


...men egentligen är jag sådär intresserad. Jag brukar vara lite sen i starten, den första omgången brukar inte vara så attraktiv för mig, av någon anledning. Vet faktiskt inte riktigt varför. Men så är det i alla fall och när de sista omgångarna så brukar jag vara heeeelt tokig i det hela.
  
I år tror jag att det har lite att göra med att jag faktiskt inte kan sitta hemma och titta. Jag och killen är bortbjuden på mingel på ett nytt studentställe i kväll och det vill jag ju självklart inte missa! Eller, rättare sagt, min kille är bjuden och jag får följa med! Det skall bli jättekul, men jag är lite nervös för vi skall träffa ett par av hans kompisar som vi inte träffar så ofta - och jag kan knappt minnas vad det heter.... Det skulle verkligen kunna bli så sjukt pinsamt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0