Varg!

Jag har aldrig haft något emot vargar, förutom att de har varit ytterst skrämmande inslag i gamla sagor och fabler när ajg var liten. Personligen har jag aldrig träffat en varg (jo, jag är helt övertygad att jag såg en varg i skogarna i Närke någon gång i femårsåldren...) och har därför ingen relation till dem. Men jag har insett att vargfrågan är onekligen rätt infekterad. Jag vet inte vad jag skall tycka. Men... det här är onekligen rätt obehagligt. Aftonbladet rapporterar om en häst i Enköping som förmodligen blivit attackerad av en varg. Och såret är sjukt läskigt. Och Enköping ligger vääääldigt nära Uppsala..... Tillräckligt nära för att jag skall bli lite smånervös i alla fall....


Kommentarer
Postat av: Anna

Uuuuh, Läskigt! Hur nära är det mellan Enköping och Uppsala egentligen? Funderar på att plocka hem min gumma därifrån ju!!!

2007-02-02 @ 15:04:20
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Lilla Spöket

Åh, har du häst? Gud vad härligt!

...det är ca åtta mil mellan Enköping och Uppsala, inte alls långt för en varg... Så din oro kan mycket väl vara befogad....

2007-02-02 @ 18:19:51
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0