Dagens...

...upptäckt; på min arbetsplats skyller alla allt som går fel på en och samma person. 'VEM är det som har gjort det här?!' (första blicken går på mig, jag är ju ny) och sedan kommer konstaterandet 'Det är väl Johanna, antar jag!'. Vid ett tillfälle påpekade jag försiktigt att Johanna faktiskt hade slutat för flera timmar sedan och omöjligen kunde vara skulden till problemet i fråga. Då ler någon nedlåtande mot mig och säger lite lätt, 'Nej det är klart, vi gör alla misstag!'.

...obehag; Nu är det bekräftat. Min kära vän har förlovat sig med sin psykotiska pojklvän. Jag har en intensiv lust att slå henne, men nöjer mig mer att kväka 'grattis'. Tror inte att jag lurara någon. Känner mig som en hycklande jävel.

....nollställning; En vännina med en emotionellt labil och otrogen man har fått sitt andra barn med sagda man. Jaha.

...motto; Tyst min mun, så får du socker!

Det lär bli en jävlans massa socker den närmaste veckan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0