Fullt ös på HM!

Tja, det var ju inte Viktor&Rolf kö, inte heller samma stress, men ett tag så var det faktiskt full panik. En av de anställda på HM kom ut innan de öppnade och förmanade alla att de skulle hålla sig lugna, inte springa - de ville inte ha några olyckor! Det var ju snällt av dem och det lugnade faktiskt ner folk lite, men hade det varit Viktor&Rolf hade alla skitit fullständigt i det....

Jag kunde i alla fall gå runt i ganska så lugn ro (okej, fick trängas hårt, men inte omöjligt) och plocka ihop i alla fall fem klänningar som jag ville prova, däribland de som jag har promotat så hårt för innan att jag skall köpa. Men det blev inte den, faktiskt. Jag hade inte tillräckligt med bröst för att fylla ut den, eller så var min vanliga storlek alldeles föf liten...tyvärr. Och jag orkade inte gå ut och leta rätt på en ny för att sedan ställa mig i kö till provrummen igen... så var det faktiskt med flera av plaggen - de var riiiktigt snygga, men var för stort eller för litet. Hade jag haft råd hade jag gå ut och dammsugit butiken en gång till för att leta rätt på alla plaggen i rätt storlek, men eftersom jag bara hade råd med ett, max två plagg så fick jag hålla mig.

Så provade jag en klänning som jag inte tyckte så så mycket ut när den hängde där på galgen, men när den kom på...!!! Wow, säger jag bara! Jag blev verklgien glatt överrasskad! Sedan så hittade jag en till klänning som jag verkligen ville ha, men storleken som jag fick tag på var alldeles för stor, så det är dags att ge sig ut på jakt igen någon annan dag... Tyvärr har jag åtaganden i morgon klockan tio, när det kommer en ny laddning av plaggen, men en liten sväng förbi på eftermiddagen kanske det kan bli....

Dessutom belv jag rätt så förälskad i de superhöga, sexiga, silverfärgade sandaletterna som fanns i kollektionen, meeeeen...800kr var inte riktigt möjligt för min del just nu. Speciellt inte eftersom jag planerar att åka utomlands ett par gånger under våren. Det måste sparas in på lite saker i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0