ESC i backspegeln!

Lite kort bara, de flesta har väl redan ältat det här fram och tillbaka flera gånger vid det här laget, men ändå;

- Grattis Marija Serifovic och Serbien! Låten var verkligen fantastiskt! I mitt tycke den enda låt som som var riktigt, riktigt bra! Det fanns många halvbra låter, men inga storfavoriter, som den här! Rent ärligt, det flesta låtarna var faktiskt rent crap, till och med.

- The Ark hade verkligen en supershow, så jäkla medvetet och tjusigt gjort! De sopade banan med de andra deltagarna! Fantastiskt och hjärtat klappade definitivt snabbare!

- Men YLE, förihelvete, JULTOMTEN?! Så jäkla pinsamt!! Ren reklam för Rovaniemi! Resten av mellanshowen var bättre, men när jultomten kom gick jajg ut och diskade, sådana pinsamheter ville jag inte vara med om!

- Och var har ni gömt PEKKA HEINO?! Kristian och Josef fick knappt godkänt, jag saknade Pekka! Han är ju en del av det roliga! Han kan allt, svarar på allt och blir sådär lagom elak! Underbar! Note to myself; skicka argt mail till SVT!

- Allt det här tjafset om att det bara är "öststaterna" som vinner för att de bara röstar på varandra. Alltså, det gör ju vi i den nordiska länderna också. Fast vi är bara så väldigt mycket färre. Det ligger väl något i saken, kan jag tänka. Förstår man vad som sjungs i sången så är man väl mycket mer benägen att rösta på den, eller hur?

- Jag tycker inte att det är ett problem att Sverige får kvala nästa år - besvisligen går det bättre för de länder som får kvala. Upprepningen gör att det fastnar och man är med benägen att rösta på det man känner igen! Sådetså!

- Förhoppningsvis så ber serbiska TV SVT om hjälp med organisationen. Förhoppningsvis.

- Förövrigt är det inte bra att äta fem kanelbullar under ESC, man får så djävulusiskt ont i magen av det....






Kommentarer
Postat av: Linda

Själv förstod jag inte vad som var så bra med Serbiens bidrag. Jag tyckte att det, som de flesta av årens bidrag, var rätt så dåliga.

Och jag blir så trött när folk säger att alla östländer bara röstar på varandra. Vi gör ju likadant i Norden. Vilka var det vi fick höga poäng från? Jo, från Norge, Danmark, Finland och Island. Det kan inte bli tydligare än så.

2007-05-13 @ 13:56:41
URL: http://limahefo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0