Jävla överklasswannabe man har blivit!

I går gjorde jag något av det mest överklasswannabeaktiga jag gjort i hela mitt sketna liv! Jag har mailat Magdalena Ribbing på DN med en etikettfråga! Vanligt jävla hyffst borde jag ju kunna pressa fram ändå...


Nu när jag ändå håller på och bekänner saker och ting - jag besöker Maggans frågespalt varje dag och blir ledsen i ögat de dagar hennes spalt inte är uppdaterad! Jag gillar henne något enormt - såpass mycket att jag till och med har hennes bok om bröllopsetikett sedan flera år tillbaka, trots att äktenskap inte på något sätt var påtänkt vid det tillfället! Jag slukar varje ord hon skriver och skäms djupt de gånger jag har brutit mot gällande etiketter!! Då sitter jag framför datorn och rodnar....

Egentligen är det kanske inte överklasswannabe jag har blivit, utan bara svennig....? För det är väl de klättrande svennarna som bryr sig mest om sådana saker?



Kommentarer
Postat av: Me

och jag! :D

2007-10-09 @ 01:12:28
URL: http://modestiaaparte.blogg.se
Postat av: Suklaa

Nja, jag skulle säga att det är sådant som kan intressera vem som helst. "Reglerna" är ju till för att alla ska känna sig trygga med vad som gäller, inte för att spela fin. :-)

2008-01-03 @ 17:47:06
URL: http://suklaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0