Det snöar!

Eller, det gjorde det i morse i alla fall! Jävla skit! det är ju meningen att det skall vara vår nu! Och snart är det ju Valborg, som skall firas ordentligt, med allt vad det innebär här i Uppsala! Just nu ser det ut som om en stelfrusen bak och blåskatarr ingår i den beskrivningen... Lunchen i Slottsbacken kommer onekligen att bli väldigt kort om det snöar! Bäst att köpa med sig en flaska av något riktigt starkt, så att man kan hålla värmen... Måste verkligen tänka på att ta med en ordentlig filt eller sittunderlag i år. Annars kommer jag väl att bli sjuk och det har jag verkligen inte tid med. Har knappt tid att vara bakfull på Första Maj, men det har jag faktiskt skrivit in i min kalender, så jag får väl ta mig tid!

Gick förbi Fyrisån i dag, forsen är riktigt kraftig just nu och det är massor med vatten. Jag är glad att jag inte har anmält mig till Forsränningen, det ser onekligen iskallt ut! Stackare, de kommer att bli istappar! Vill inte ens doppa en tå där i just nu och jag har till och med badat i slutet av Mars för några år sedan, men det var ju i Östersjön...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0