Välorganiserat kaos

Jag beundrar människor som är välorganiserade. Jag har alltid haft som mål att bli välorganiserad, välklädd, vältalig samt intellektuell. Ser mig omkring och blicken faller på odiskad disk, en överfylld träningsväska, en överfylld tvättpåse med otvättad tvätt samt papper,papper och återigen en massa papper. Just nu så är jag inget av ovanstående. Tyvärr. Det är nämligen like mycket kaos innuti huvudet som utanför och då är man varken vältalig eller intelektuell. Jag vet ju att om jag bara tog mig själv mer i kragen så skulle en stor del av mina så kallade problem inte längre vara några problem. Jag har ju kunnat det förut,varför kan jag det inte nu? Jag minns en morgon i december då jag faktiskt vaknade av mig själv klockan sex på morgonen, pigg och utvilad. Vid nio-halv tio så lovade jag mig själv att jag skulle fortsätta unna mig den underbara känslan att få sjukt mycket gjort före förmiddagsteet - och inte ens vara trött. My ass, är det enda jag säger nu.
Det enda jag kan säga till mitt försvar är att jag lever i ett relativt välorganiserat kaos, jag hittar ju i alla fall hyffsat bra i högarna. I alla fall ett tag till....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0