Sommaren slutar och jag städar!

Sista augusti. Den officiella 'Sista Sommardagen'! Bläää! Det känns...konstigt att allt har gått så jäklans fort! Men jag är ganska så förtjust i september - speciellt om månaden innehåller lite mer grillningar, kylig luft, sol, bokstånden uppe vid ån om lördagarna och gärna solrosor inslagna i klarblått silkespapper... Ja, september är en månad som jag har lätt att vara glad över! Jag gillar den faktiskt! Det är liksom sista andetaget innan höstmörkret infinner sig och jag sjunker ner i sådana där nattsvarta hål med jämna mellanrum.

Men i dag är det i alla fall tydligt sommarväder här, riktigt jäklans varmt! ...och jag är inomhus och städar! Egentligen skulle jag vilja ligga ute och bättra på solbrännan, men det är så mycket som måste fixas innan helgen, då både mina föräldrar och min pojkvän kommer på besök! Dessutom så känner jag mig alltid mer förberedd inför terminsstarten om jag rensar ut alla papper från terminen innan, går igenom alla högar och gör plats för nya, frächare högar! Så i dag sorterar jag och förbereder för den nya terminen! Känner att jag måste göra bra ifrån mig i år! Det känner jag visserligen varje år, men i år är det lite mer överhängande...

Går med stödstrumpa om foten, det gör faktiskt ganska så ont när jag går i dag, så jag skall ligga ytterst lågt! Skall spara den tills i kväll, för då skall jag och en kompis laga mat och kolla på film och jag vill inte ha den 'hängandes' över mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0