Rester!

Sitter och fipplar med rester från vårterminen. Det går Inte Bra. För jag har verkligen inte lust att göra det här just nu. Verkligen Inte!
När jag väl är ledig (vilket för tillfället nästan bara är halvdagar för tillfället, även om jag blev ledig hux flux i lördags) så vill jag inte sitta inne, låst vid datorn, på min lediga tid. Jag kan liksom hitta en rad saker som är betydligt roligare. Jävligt mycket roligare. Och just nu längtar jag efter iskallt rosévin och en plats i soffan med en god bok. Igen! Okej, jag hade det så bra ett tag i juni, men just nu är det inte så bra! Och jag vet att jag måste se till att fixa de här resterna så fort som möjligt, för snart så blir det ännu mer att göra på mina olika jobb - då finns det verkligen varken tid eller ork för rester! ...men det jag egentligen vill göra i dag är definitivt att bara lägga mig och sova, fram tills dess att jag börjar jobba igen!

...fast egentligen skall jag inte gnälla - nu i veckan så åker jag på minisemester till Köpenhamn med familjen, vilket skall blir kanonkul, och jag planerar samtidigt att åka till London i oktober med några tjejkompisar. Men det är inte mina jobb som är jobbiga, för dem gillar jag skarpt och jobbar gärna mycket, ofta, länge (dessutom behöver jag dem - i alla fall om jag skall bekosta alla resor som jag planerar!). Jag vill bara bli av med resterna...och eftersom jag är en person som drar ut på allt in i det sista, ja, då blir det ju som det blir...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0