Luna Lovegoods förlorade syster går på min kurs!

Jag ser mig själv som tolerant mot andra människor och deras förehavanden, men när jag är stressad är min stubin kortare, det vill säga jag tycker att folk kan dra åt helvete för minsta lilla.

Så känner jag just nu inför en tjej på min kurs! Jag blir tokig på henne! Hon låter ungefär som Luna Lovegood, sävlig och frånvarande, och man ahr bara lust att strypa henne... Inte för att hon, som Luna, verkar tänka på något annorlunda, utan för att hon inte verkar tänka alls....

I dag har vi haft en lektion där vi gick igenom saker som är ganska svåra i ämnet i sig, men lärare försökte underlätta genom att koppla till den grundläggande sakerna - alltså, sådant som man borde ha vetat när man gick på mellanstadiet, i princip. Eller i alla fall innan man söker en kurs på universitetet. Jag är inte den skarpaste kniven i lådan, men till och jag hade koll på det där någon gång på högstadiet.

Då håvar Luna2 upp rösten och frågar lätt sömningt med dock rätt upprört;
- Man, menar du (läraren, alltså) att det ALLTID är så?!

Tur för henne att vi har en sådan pedagogisk och snäll lärare, själv hade jag lust att dränga min sjukt tjocka bok i bakhuvudet på henne.....


Kommentarer
Postat av: Anna*

Jag vet precis vilken typ du menar... Har en likadan *suck* Jag vet inte om det är dialekten som dessutom tillför "sävligheten" Men det är sjukt störande, och alltid 100 frågor, alltid är det hon som inte vet, eller drar likadana exempel som läraren eller ngn annan nyss gjort.. Suck!
Ps: Jag googlade honom, men jag fick inte fram något vettigt....haha.. Gud vad jobbigt sånt är!! Jag som är så nyfiken =)

2007-10-04 @ 10:54:46
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0