Jag vill ha Röv!

Jag och min bröder har ganska så lik humor. Väldigt lik, faktiskt. Och den är ganska så speciell. Vi brukar säga att vi har fått den av vår mor -för hon har bevisligen inte den kvar! Lite elakt kanske, hon har humor, men inte lika obcen som vi andra. Pappa har lite mittemellan humor, men mer lik vår, så han slipper undan rätt så lätt.

Men mamma är sjukt kul att provocera. Så i påskas, när det bara var vi i familjen, plockade brorsan fram sin mobil som spelade låten som han har som väckningssignal. Det var 'Jag vill ha Röv' med Purex. Jag höll på att dö av skratt! Pappa och min pojkvän fattade snart galoppen och flinade den med. Mamma förstod inte alls. Blev dessutom rent chockad innan hon kunde se det roliga i det hela. Lite 'vad skall det där vara kul för?!'

Dagen efter hade vi stor påskmiddag med min mosters familj och min pojkväns familj. Mitt under middagen ringer brorsans mobil. Mamma är inte så tekniskt bevandrad, så ett uttryck av fullständig panik bryter ut i henne ansikte när hon hör mobilen ringa. Fullständig, ren, skär panik. Hon förstod liksom inte att det var väckningssignalen hon hört dagen innan. Jag satt mittemot. Det var nästan det roligaste under hela middagen! Kom i håg det i dag, när jag försökte skriva klart mitt PM och hade svårt att koncentrera mig. Fick ett nytt gott skratt, tack mor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0