Sova?!

Det var ju något som jag verkligen behövde prioritera direkt när jag kom hem 'tidigt' (kvart över åtta) i dag...det var plugga, plugga ännu mera...och..ja, just det...sova.... Det missade jag. I alla fall just då. Nu hade jag tänkt ta tag i saken, men det där med at somna in vid halv elva och få sin skönhetssömn har inte riktigt lyckats hamns på min prioriteringslista. Inte nu när det är så ljust och fint så sent på kvällarna! Sova kan jag göra på hösten och vintern! Eller i juni!

Men nu är det i alla fall dags att göra något åt saken, det blir ju tidigt för att vara mig. Så slutar jag somna med huvudet i böckerna och skaka okontrollerat när jag vaknar på biblioteket...Alltid något positivt! Det var en massa roliga och viktiga saker som jag hade tänkt blogga om, men det minns jag inte längre. Jag är som en guldfisk, har ett extremt dåligt korttidsminne när det gäller vissa saker.

Medans andra saker kommer jag ihåg i åratal... Jag jävlar, jag har klara minnen från ca 3 års ålder. Alla mina vänner vet att jag minns de flesta av sattygen de hittade på lågstadiet...Inte för att det hjälper mig nu, när jag behöver skriva listor för att komma ihåg vad jag skall köpa på ICA om en halvtimme (mitt liv svämmar över med listor!! de är Överallt!!), men det är ju någon tröst i bland att minns sådant som andra inte för sitt liv kan minnas. Tyvärr så för det med sig att man kategoriserar folk efter tidiga minnen (exempelvis så bet 'Anna' alla oss andra barn och 'Katarina' kastade mat på golvet. Inget som de vill skriva på sitt CV i dagsläget.) som egentligen inte spelar någon jäklans roll, men det är inte alltid så kul att få upp bilder i huvudet från ett bråk på lågstadiet varje gång man hör någons namn. GUD, jag vill inte ens veta vad de tänker på när de hör mitt namn...


Javisstja, sova var det...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0