List-o-mania!

Det märks att terminen ahr dragit i gång igen - och att jag börjar komma upp i varv igen. Ett tydligt tecken på det att jag skriver listor. Listor över i princip allt. Vad jag skall handla till middag, vad jag skall shoppa på stan, i vilken ordning jag bör läsa kurslitteraturen för bästa reslutat, människor som jag behöver ringa, budget, önskelistor... Överallt i mina anteckningsböcker i marginalerna finns det listor! Listor över allt jag måste komma ihåg! Över mail jag måste skicka, saker som måste kollas, presenter som måste köpas...!! Överallt!

Jag funkar nämligen så att om något snurrar i mitt huvud, böcker, musik, film - så måste jag skriva ner det innan jag helt kan fokusera på något annat. Bara för att då vet jag att jag förmodligen inte kommer att glömma bort det - jag har ju skrivit ner det! Så överallt har jag små listor, som jag kollar och kryssar över i tills jag ahr fixat det som stod där. Går man igenom mina anteckningsblock så kan man hitta många roliga episoder i mitt liv. Som planering av olika resor, när jag läste mycket av en särskild författare, eller när jag har haft matnoja på något. Typ vill bara ha mozzarella och tomat till lunch. Massor av listor innehöll mozzarella då...

För tillfället är det listor på böcker som jag vill köpa billigt via internet. Har precis upptäckt en rad olika författare som är helt nya för mig. De har väckt mitt intresse, vilket gör att jag vill ha alla deras böcker! Helst på en gång! OCH hinna läsa dem på en gång! Vilken våt dröm...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0