Den här hettan förstör min hud!

Min hud haller langsamt pa att forstoras.... Jag ar helt overtygad om att det ar hettan (som jag vanligtvis alskar), men kanske skulle samma saker handa om jag bodde kvar i Sverige? Det kanske bara ar mina gener som klagar och antligen visar sitt ratta jag?!

 

Sedan jag flyttade hit har mina brustna blodkarl i ansiktet lopt amok, man kan tydligt se dem runt nasvingarna och kindbenen ar alltid lite rosiga. Om bara nagra ar kommer det att kravas en rajal anstragning varje morgon for att dolja dem. Jag har dessutom fatt mycket grovre porer i ansiktet, som knappt ens gar att dolja langre, plus att plotsligt sa syns sma acnearr (och de ser ut som kratrar!) over halva kinderna. Lagg aven till att jag har borjat fa rejala pigmentforandingar, speciellt kring munnen, trots att min foundation har spf 30.

 

Nar jag forst markte det har sa tog jag tag i saken och intensifierade mina ansiktsmasker (jag har nog minst 8 olika hemma for tillfallet), och till en borjan gav det resultat. MEN jag blev avskrackt sedan en som jag anvant under en langre period (en Neem-mask) helt plotsligt gav en brannande kansla och gav mig ett rodnande ansikte - i TRE dagar efterat. Folk fragade om jag var sjuk....

 

Sa, VAD GORA? Nagon som har nagra tips? Eller ar det bara att stalla in sig pa att den dagen jag flyttar hem till Sverige och borjar tjana pengar, da ar det dags att ga igenom en rejal laserbehandling och slata ut sig ordentligt?

 

For jag vagrar, VAGRAR, ga genom resten av livet med knallrott ansikte, fyllt med prickar och acnearr!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0