Fest? Religion, politik och pengar!

Har precis blivit inbjuden pa fest i kvall hos en av de hogre cheferna har pa kontoret.

 

Det skall bli valdigt intressant! De flesta som jag jobbar med ar muslimer/hinduer/kristna som inte dricker alkohol och jag umgas en del med flera av dem privat och det ar valdigt trevligt. Men jag har liksom aldrig festat ihop med nagon av dem. Det har skall bli intressant.

 

MEN, som alltid, nar man festar med kollegor, nagra viktiga saker att komma ihag;

- Prata inte for mycket

- Diskutera inte religion och politik

- Diskutera inte pengar

- Drick absolut inte for mycket (och kom ihag att du inte langre ar 21 och kunde dra 10 shots pa raken pa forfesten. Ja, jag kunde. Ja, jag gjorde).

 

Nar jag var yngre sa skulle jag saga att diskutera politik och religion kan man val gora med alla, men efter att ha blivit lite ladre och klokare, samt tillbringat mer an 2 ar i det har landet, sa inser jag att det inte alltid ar sa klokt att gora det. Ibland ar det bara battre att nicka och vara tyst, istallet for att ge sig in pa diskussioner kring vem som verkligen skrev Biblen, vad det regerande partiet egentligen sysslar med samt hur liberal man egentligen ar.

 

Och pengar, pengar skall vi inte ens tanka pa att ta upp nar man bor i ett av varldens fattigaste lander...

For att bibehalla arbetsron ar det ibland battre att vara tyst om den saken. Valdigt tyst. MEN, det har skall jag nog komma ihag, och det ska bli kul och se mina kollegor i en annan miljo!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0