Underbara manniskor!

Jag vet att det har har utvecklats lite till en arg-blogg, dar jag bara skriver nar jag ar arg och det kanske ar bra, att kunna ventilera lite da och da.

 

Men, i dag vill jag skriva om hur underbara manniskor jag jobbar med. Fast det borjade ju med att jag blev arg...

 

En av cheferna kom in till mig pa mitt kontor och borjade skalla over hur de i mitt team inte kunde skota sina jobb pa ett tillfredsstallande satt, att han alltid fick vanta pa sina rapporter och att de klagade pa att onlinesystemet vi anvander ar slott.

 

Da forklarade jag att en av datorerna faktiskt ar trasig och att vi inte kan gora nagot nar systemet inte fungerar, varpa han drog ut i en lang harrang som i princip bestod av att "varfor har du inte skaffat en ny dator, varfor ringer du inte IT sa de kommer och fixar det har?!" och da tappade jag humoret och det blev val inte riktigt en skrik-match, men mer en rejal hojd-rost-match, eftersom jag har skickat den dar sabla datorn for reparation fyra ganger och for att IT ar nere hos oss mellan fem och tio ganger i veckan och han han da mage att forsta anklaga mitt team for att inte skota sitt jobb nar de inte ens har de mojliga verktygen och sedan anklagar mig for att bara sitta och titta pa, da kan jag helt enkelt bli vansinnig.

 

Mitt i allt det har sa kom en av tjejerna i mitt team och lyssnade en stund nar bade jag och chefen hojde rosten mer och mer och till slut sa tog hon chefen i handen, ledde honom ut ur rummet och sade helt enkelt att "nu har ni talat klart, du skall inte gora henne upprord, hon aker snart till Sverige och skall slappna av och fira jul, och fortsatter du sahar sa gar inte det!!". Och han gick. HAN GICK!

 

Underbara, underbara manniska!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0