Kul?!

I dag har jag fatt en ny medarbetare som jag ar ansvarig for.

 

Kul att jag inte visste det, trots att jag ar chef over henne.

Kul att jag inte har blivit tillfragad att delta i processen att intervjua sokanden.

Kul att jag inte har blivit informerad om att hon skulle komma i dag samt vilka arbetsuppgifter som skall tilldelas henne.

Kul att nar jag val har gatt igenom de arbetsuppgifter som tjejen som hon skall ersatta hade, sa kommer nagon fran HR och bara 'neeej, hon skall flyttas, ring HR-chefen'.

Kul att HR-chefen svarar undvikande och med ett 'kan jag ringa tillbaka?' nar jag fragar vart jag skall skicka henne.

Kul att hon nu sitter framfor mig, bladdrandes i en katalog over vara produkter och undrar vad fan som pagar. Fint intryck av mig, hennes chef, hon kommer att fa.

 

Note to self:

Strypa HR-chefen pga det har.

Eventuellt strypa min narmaste chef som formodligen har vetat om det har men som underlatit sig att informera mig om det.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0