Jag blir vansinnig!

Det sitter en ny kollega i mitt rum, en kollega som ar i lombo mellan olika arbetsuppgifter och darfor inte har sa mycket att gora just nu, vilket faktiskt ar lite problematiskt for mig, for han verkar inte, inte pa nagot satt, kunna HALLA KAFTEN, utan snattrar som there's no tomorrow! Jag blir GALEN!

 

Det ar ok nar han berattar om sin sjuka mamma, det kan jag forsta, men nar han yrar om olika tavlanden i lekprogram pa TV, om vikten av att bli rik, om sin frus javla smycken och Gud-vet-vad, sa haller jag pa att bli vansinnig, fullstandigt VANSINNIG!

 

Jag forsoker vara trevlig och sara tillbaka, for han ar en trevlig person och jag gillar hans sallskap ibland, men nar jag ahr forsokt att skriva olika viktiga mejl, en rapport etc och inte kan koncentrera mig for att han snattrar om det ena och det andra, da sluter jag mig i mitt skal.

 

Till slut fattade han vinken, efter ca 55 minuter oavbruten svada (jag klockade), och fragade om jag gjorde nagot viktigt, som typ skrev mejl till min mamma, da kunde jag inte lata bli att svara giftigt att "jag jobbar". Kande mig astaskig men han blev i alla fall tyst och jag kan ater igen hora mina egna tankar. Han ar jattegullig, tar med sig muffins till mig, bjuder pa en massa saker etc, men jag har mina granser. Till och med jag har mina granser.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0