Nostalgitripp med Pirater på Mörka Vatten!

Jag är mycket förtjust i nostalgitrippar. Springer jag på böcker, filmer, saker och dylikt som jag kan koppla samman med mitt tidigare liv på olika sätt så kan jag bli oerhört glad och lägga ut en massa pengar för att få äga något som jag kanske önskade mig grymt mycket när jag fem-sex. I bland kan det räcka med att bara titta, känna, lyssna och lukta en gång för att det skall räcka, jag behöver inte nödvändigtvis äga det. För detta ändamål är internet en outsinande guldgruva! Nästan allt jag någon gång har saknat finns att titta på och läsa om. Jag hittar även en massa saker som jag faktiskt inte riktigt mindes och återupplivar min barndom. Mycket handlar om tecknad film! I olika kategorier och former! Lady Lovley Locks, Turtles, Jem and the Holograms, StarZinger, He-Man, Luckey Luke, My Little Pony, Ra Grottpojken! Listan kan göras otroligt lång!

Men det bästa är ändå små saker, som tv-serier, som man minns med otrolig glädje, men som man inte för sitt liv kan dra vad den hette. När man hittar något namn, någon bild och äntligen får veta vad den där som legat och lurat i bakhuvudet under flera år egentligen heter...!! Det känslan är otroligt triumferande, när man inser att man har överlistat sig själv!

Fick en sådan tripp i dag - jag snokade rätt på en av mina gamla absoluta favoritserier, nämligen Pirater på Mörka Vatten, som jag bara älskade när den gick i svensk TV! Jag blev så glad (över något så litet, det säger nog en hel del om mig!) när jag hittade sidan Pirates of Dark Water (www.piratesofdarkwater.net). Är det någon mer än jag där ute som minns den? Så jäkla kul! nu skall jag söka igen om mitt huvud och ge mig ut på jakt efter fler tecknade serier som ligger och skräpar i bakhuuvdet!




Kommentarer
Postat av: Davyse

Gjorde exakt samma sak idag, har välldigt konstiga minnen av det där svarta vattnet och på något sätt har jag bundit samman de minnena till intro låten till macguyver :) .
Kommer ihåg att jag var gillade Pirater på Mörka Vatten som något otroligt men att jag blev så besviken över att jag missade avsnitten gång på gång.

2007-01-13 @ 01:57:58
Postat av: Saikyou

Ohh ja, sån nostalagitripp jag fick med, satt och läste och på nått sätt fick jag upp orden "pirater" "mörka" och "tecknat" i huvudet :) Tack för att google finns med xD Kom på vad jag tänkte på, kommer ihåg väldigt lite av serien, mest om nån papegoja, han huvudkaraktären och nån med svart mustasch :D Håller redan på att ladda ner serien nu :)
Andra serier jag fått nostalagi-kick på nu är speciellt en typ kung arthur-parodi, där riddarna egentligen var ett amerikanst fotbollslag, alla har de olika krafter och letar efter nycklar, har ett av avsnitten rätt bra i huvudet fortfarande men allt annat är tyvärr dimma, speciellt namnet :/ Skulle inte förvåna mig om det är typ kung arthur - riddarna kring den runda bordet eller nåt sånt xD Iallafall så ska dom rädda den riktiga kung arthur för att komma tillbaks till sin tid/värld :) Såklart Merlin som fixade dit dom med xD En annan som jag längtar lite mindre efter är Conan, kommer inte heller ihåg vad den heter. Iallafall så handlar den om att Conan dödar massa ormmän och ska försöka få sin by att bli tillbakaförvanlad eftersom dom blivit förvandlade till sten ^^ Aah, tecknad serie-nostalagi :D

2007-07-13 @ 05:15:19
Postat av: Valentina

Så lustit! Jag gjorde exakt samma uptäckt idag, och kom över din sida i en jakt (som antagligen är föga sannorlik) efter någon form av seriebox som innehåller serien. Jag älskade serien och kan känna igen mig mycket i det du säger, vi är antagligen lika gamla...
Önskar dig lycka till i framtida nostalgitrippar!

2007-12-02 @ 15:32:35
Postat av: Danne

ja tänk att något så litet kan göra en så glad även fast man har börjat komma upp i ålder:) de ända som retar
mej något så fruktansvärt är att de aldrig går att få hem dom på svenska:( och det är ju väldigt synd eftersom att de känns som att de inte är lika kul med engelska även om man förstår.

2008-01-19 @ 21:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0