Finnar och gropig hy!

Tja, efter den här sommaren ser jag faktiskt förjävlig ut i hyn. Har inte haft orken att ta hand om ansiktet ordentligt, speciellt inte när jag släpar necessären fram och tillbaka mellan olika bostäder och ibland inte är säker på exakt vart jag skall sova för natten (oftast växlar det bara mellan hemma hon pojkvännen eller hemma, men det kan vara nog frustrerande...), så det är inte alltid jag har rätt grejer på rätt ställen. Dessutom så jobbar jag ju i kladdiga, svettiga miljöer med dåligt luft.... Blek har jag blivit också, men det sägs ju vara ohälsosamt med för mycket sol, så jag ser det från den ljusa sidan...

Men hyn i ansiktet känns inte alls bra. Har fått en massa små finnar och pormaskar som inte tidigare visat sig! Har dessutom början få små röda 'sprickor' precis under ögonen. Panik! När jag har fått min lön skall jag kila och skaffa det bästa jag har råd med för de där jämrans sprickorna! Mardrömmen är att det sprider sig och att jag inte kommer att kunna gå osminkad.... Dessutom funderar jag på att skaffa YSLs nya kräm mot rynkor kring ögon och mun -  har sett alldeles för många snipiga munnar översållade med 'sniprynkor' kring munnen för att jag skall känna mig helt bekväm med att ha en sådan framtid....

Celluliterna skall jag inte ens tala om.

Bloggtoppen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0