I morgon: Tjejmilen!

Så, i morgon är det upp till bevis, dags att springa Tjejmilen! Jag erkänner att jag är lite besviken på mig själv, jag hade verkligen tänkt att jag skulle springa hela milen, men så lite som jag har tränat så är jag glad om jag kan springa lite mer än hälften! Har inte riktigt känt mig motiverad att ge mig ut och springa i sommar - efter att ha stått hela dagarna, så fötterna känns som döda köttklumpar (dålig ursäkt, jag vet). Men det brukar ju kännas lättare när man är omgiven av folk och springer i en stor grupp, så jag hoppas lite på att bli ordentligt medryckt... Ordentligt! En kompis mamma bara fnös åt oss när vi pratade om att vi var otränade inför loppet, 'En mil springer man ju otränad utan problem!' Det var nog länge sedan hon var helt otränad! Jag är liksom stolt över mig själv för min hyffsade tid på Vårruset (5km, strax under 38 min), jag vet att jag har varit så otränad att 5km känts som en oändlighet.... Men jag känner mig lite stel i kroppen efter att ha tillbringat halva dagen i buss tillbaka till Uppsala. Man börjar bli gammal, stel och dan...

Kändes lite konstigt att komma tillbaka till Uppsala efter att varit borta i nästan tre månader. Inte så mycket som har förändrats i sig, men ändå, det kändes lite konstigt att vara tillbaka. Men det tog bara några timmar så kändes det nästan som vanligt. Hade några kompisar över på te, vilket kändes skönt, annars har jag så lätt att bara sjunka ner i... Ja, jag vet inte riktigt vad, melankoli av något slag och bara sitta/ligga framför TV:n som ett kolli. Det brukar inträffa när jag känner mig uppdragen med rötterna, efter ha tillbringat lång tid på ett ställe och sedan snabbt flyttat mig därifrån. Så det kändes jätteskönt att dricka te och bara snacka lite skit och känna sig välkommen och på plats igen! Och ladda inför i morgon ihop!





Kommentarer
Postat av: carina

Så du har också sprungit Tjejmilen idag? Hur gick det? Körde du Fun Run eller tidtagning?

Jag är definitivt otränad, så jag valde att bara jogga och promenera om vart annat i kategorin Fun Run. Kändes hyfsat. Enligt tidtagaruret så kom jag runt på 1 timme och 40 minuter som jag är ganska nöjd med, med tanke på hur otränad jag är. Kunde ju ha gjort bättre ifrån mig om jag bara hade tränat mer.

2006-08-27 @ 20:48:54
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Lilla Söpket

Jag är oerhört nöjd med mitt reslutat! Blev glatt överraskad och det är ju alltid trevligt!

2006-08-27 @ 23:35:31
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0